Allmänna kommersiella villkor
1. Tillämpningsområde
De allmänna kommersiella villkoren nedan är tillämpliga på alla beställningar som görs via vår Internetbutik. Vår Internetbutik riktar sig bara till konsumenter.
En konsument är varje fysisk person som slutförde den lagliga transaktionen för ändamål som inte i överväldigande majoritet är deras affärsverksamhet eller deras oberoende yrkesverksamhet. Entreprenören är en fysisk person eller juridisk person eller person som kan utöva juridisk verksamhet, personligt företag som vid avslutande av juridisk transaktion agerar inom den affärsverksamhet eller oberoende verksamhet som de själva bedriver.
2. Partner till avtal, ingå i avtal, korrigeringsmöjligheter
Köpeavtalet ingås av
AD-NET Adam Meroń
Wodna 12
47200 KEDZIERZYN-KOZLE
POLEN
Momsregistreringsnummer / VAT No: PL7491413234
Registreringsnummer / REGON: 532241312
Genom att placera produkterna i Internetbutiken ger vi ett bindande erbjudande för att ingå i avtalet om produkterna. Du kan initialt placera våra produkter i kundvagnen utan ansvar och korrigera uppgifterna när som helst innan du gör en bindande beställning, med hjälp av korrigeringsaktiviteter, förutsedda och förklarade i processen för beställningen. Avtalet slutförs genom att klicka på orderbotten, som bekräftar erbjudandet om varor som placeras i kundvagnen. Omedelbart efter beställningen får du fortfarande en bekräftelse via e-post.
3. Avtalets språk, skrivande av texten till avtalet
Ett första språk för att slutföra avtalet är engelska.
4. Leveransvillkor
Med undantag för angivna priser på produkter kan transportkostnaderna fortfarande debiteras. Du kan lära dig mer om möjliga leveranskostnader från erbjudandena.
Vi levererar endast med transport. Oberoende insamling av produkten är tyvärr inte möjlig.
5. Betalning
I vår butik har du som regel följande betalningsvillkor:
Betalning i förväg
Vid val av betalningstyp "i förväg" förser vi dig med uppgifterna om vårt bankkonto i ett separat e-postmeddelande och vi levererar varorna efter att betalningen har bokförts.
Kreditkort - PayPro SA / Przelewy24 (Dotpay)
När du gör en beställning anger du dina uppgifter för kreditkort. Efter att ha kontrollerat din identitet som laglig innehavare av kortet genomförs betalningstransaktionen automatiskt och ditt kort debiteras.
PayPro SA
ul. Pastelowa 8
60-198 Poznań
Polen
PayPal
Under beställningsprocessen kommer omdirigering till webbplatsen för Internet-säljaren PayPal. För att kunna betala kontobeloppet med PayPal måste du vara registrerad där, alternativt måste du först registrera dig först, bekräfta åtkomstdata och bekräfta betalningsuppdraget för oss. Efter att ha gjort beställningen i butiken beställer vi att PayPal ska initiera betalningstransaktionen. Betalningstransaktionen genomförs automatiskt av PayPal direkt efteråt. Ytterligare indikationer kommer du att få under beställningsprocessen.
6. Förbehåll om ägande av det sålda föremålet
Varorna förblir vår egendom tills total betalning har gjorts.
7. Transportskador
Om varorna levereras med synliga transportskador begär vi att rapportera så snart som möjligt allierade fel för leverantören och omedelbart ta kontakt med oss. Fördröjning /försummelse av klagomål eller kontakt kommer inte att påverka dina juridiska anspråk och deras verkställighet, särskilt dina garantirättigheter. Du hjälper oss dock att söka dina egna anspråk gällande transportören alternativt från transportförsäkring.
8. Garanti
Obligatoriskt lagstadgat ansvar för brister. Information om alternativt befintliga ytterligare garantier och deras exakta villkor hittar du alltid på produkten och på speciella informationssajter i Internetbutiken.
Kundtjänst: du kan kontakta kundtjänst med frågor och klagomål under arbetsdagar från 9:00 till 18:00 via e-post till EMAIL
9. Klagomål:
Eventuella klagomål om fel på produkter som köpts i vår butik ska skickas via reklamationsformuläret eller via e-post, med information och bifogade bilder som visar problemet.
Förfrågningar relaterade till behandlingen av din beställning ska göras elektroniskt (via kontaktformuläret eller genom att besvara bekräftelsen på beställningen eller klagomålet).
Ditt klagomål kommer att behandlas av oss inom 14 dagar från dagen för mottagandet av ett fullständigt klagomål. Vi meddelar dig om brister i ditt klagomål utan dröjsmål. Med en sådan anmälan skickar vi dig information om hur du åtgärdar bristerna i ditt klagomål.
Vi vill också informera dig om att du har möjlighet att använda klagomålshantering utan domstol och göra anspråk i enlighet med förfarandet för online tvistlösning som utvecklats av Europeiska kommissionen.
10. Lösa twister
Europeiska kommissionen försäkrar plattformen för internetlösning av tvister (OS), som du hittar här. Vi är inte skyldiga, inte vill vi heller delta i förfarandet för minneslösning av twister.
11. Retur/Tillbakadragande
Du har rätt att säga upp avtalet inom trettio dagar utan att ange skälet. Perioden för tillbakadragande är trettio dagar från den dag då du tog äganderätt över varorna eller den tredje person som du angett som inte är transportören.
För att använda rätten att säga upp avtalet måste du informera oss (AD-NET, ul, Wodna 12, 47200 Kedzierzyn-Kozle, POLEN, baby@bebisrum.se) om dina beslut om att säga upp avtalet med ditt uttalande (t.ex. brev som skickas via post, fax eller e-post). Du kan använda den bifogade återkallningsformen men det är inte obligatoriskt.
För att behålla avbokningsdatumet räcker det när du skickar informationen med hänvisning till att använda rätten att avbryta innan avbokningen upphör.
Effekter av tillbakadragande
Om du säger upp avtalet måste vi återlämna alla betalningar vi erhållit från dig inklusive leveranskostnader (exklusive merkostnader till följd av att du valde en annan typ av leverans än den billigaste leveransen, som vi erbjuder) omedelbart senast inom fjorton dagar från den dag då vi erhöll meddelandet när vi återkallade avtalet. För att returnera pengarna använder vi på samma sätt som du använde i den första transaktionen, såvida inte annat överenskommits med dig; under inga omständigheter debiteras du för några avgifter för returen. Vi kan vägra att returnera tills vi har fått tillbaka varorna eller tills du har levererat beviset för att du skickade varorna, beroende på vilket som är tidigast.
Du måste skicka eller överföra varorna till oss eller till AD-NET (AD-NET, ul. Wodna 12, 47200 Kedzierzyn-Kozle. POLEN) varorna omedelbart och i varje fall senast fjorton dagar från det datum då du informerade oss om att du återkallade avtalet. Datumet hålls när du skickar varorna före fjorton dagars period. Du bär direkta kostnader för att returnera varorna. För varor som på grund av sin natur inte kan skickas normalt via post är kostnaden 400 SEK. Du måste betala för eventuell förlust av varornas värde endast när värdeförlusten beror på felaktig hantering av varorna, vilket kan kontrolleras av varornas egenskaper, egenskaper och funktioner.
Tillbakadragning formulär
(Om du vill säga upp avtalet, fyll i detta formulär och skicka tillbaka det.)
- Till ((AD-NET , Wodna 12, 47200 Kedzierzyn-Kozle, Polen, baby@bebisrum.se , Telefon: +48505833496) )
- Jag / vi (*) återkallar härmed det avtal som jag / vi (*) ingått för köp av följande
Varor (*) / tillhandahållande av följande tjänst (*)
- Beställt den (*) / mottagen den (*)
- Namn på konsument (er)
- Adress till konsument/konsumenter
- Konsumentens underskrift (endast för underrättelse på papper)
- Datum
(*) (*) Radera om det inte är tillämpligt.